Chór SOLI DEO przeżywa czas wypoczynku wakacyjnego w Albanii

W dniach od 4 do 13 sierpnia 2014 roku odbyła się wycieczka do Albanii. Uczestniczyli w niej członkowie chóru Soli Deo oraz uczniowie i nauczyciele naszej szkoły.

Sama podróż do długo wyczekiwanej Albanii minęła w bardzo miłej atmosferze. Oczywiście nie mogło zabraknąć radosnych śpiewów, zabaw, jak i również wspólnej modlitwy. Hasło „Wakacje bez szkoły, ale nie bez Boga” towarzyszyło nam przez cały wyjazd.

Niedaleko naszego hotelu znajdowała się plaża, na której przede wszystkim odpoczywaliśmy od obowiązków szkolnych, czy też prac domowych. Duże zainteresowanie wśród ludzi obecnych na plaży, wzbudziły tańce i zabawy integracyjne, które prezentowaliśmy, dobrze się przy tym bawiąc.

W ciągu trwania naszego wyjazdu nie zabrakło również zwiedzania, podczas którego odwiedziliśmy kilka miast, takich jak: Durres, Tirana, Szkodra oraz Kruja. W jednym z nich, czyli Durres mieszkaliśmy.

A teraz kilka informacji o pozostałych miastach:

*Tirana to stolica Albanii. Jest to ponad 300-tysięczne miasto. Zobaczyliśmy tam m.in. plac Skenderbega z budynkiem Muzeum Narodowego i Opery, meczet Ehnem Beja, tzw. Piramidę, budynek dawnego Komitetu Centralnego Partii Komunistycznej oraz tzw. Blok.

*Szkodra jest jednym z najstarszych miast Albanii. Pierwsze ślady osadnictwa pochodzą z około IV wieku p.n.e. Szkodra jest centrum historycznym, edukacji, kultury oraz handlu. Miasto to jest także dobrym przykładem tolerancji między religiami. Największą zaś atrakcją miasta jest zamek Rozafa, którego ruiny mogliśmy zobaczyć podczas jednej z wycieczek.

*Kruja to małe miasteczko. Jego dawna nazwa to Arberia, skąd pochodzi dzisiejsza nazwa państwa Albania. W Krui najważniejszym miejscem jest pięknie położona budowla warowna, w której znajduje się muzeum albańskiego bohatera narodowego- Skanderbega.

Oprócz obiektów godnych podziwu, mogliśmy zobaczyć prawdziwy obraz tego kraju. Zetknęliśmy się z biedą oraz codziennymi zmaganiami tamtejszych mieszkańców. Myślę, że takie doświadczenie przyda się nam w dalszym życiu. Wielu z nas pewnie doceniło to co ma.

Podsumowując, wycieczka do Albanii była bardzo udanym wyjazdem. Każdy jej uczestnik wrócił do Polski radosny, a przede wszystkim wypoczęty i gotowy na dalsze zmagania w nowym roku szkolnym, akademickim, czy zawodowym